Retourneren & ruilen

 

Retourneren

Het is natuurlijk altijd mogelijk dat je bestelling niet aan je verwachtingen voldoet. Na ontvangst heb je 14 dagen bedenktijd om aan te geven dat je van de koop afziet. Je kan hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (klik hier om te downloaden), maar je bent hiertoe niet verplicht. Voor een snelle afhandeling raden wij aan om ons retourformulier (klik hier om te dowloaden) te gebruiken.


Na melding van retour heb je nog 14 dagen om het artikel terug te sturen. 

Gratis retourneren 

Bij ontvangst van je bestelling ontvang je een retourformulier en daarbij een retoursticker bij levering binnen Nederland. Wanneer je gebruikt maakt van deze retoursticker, is retourneren gratis bij verzending vanuit Nederland. Je hoeft enkel het ingevulde retourformulier in de doos te stoppen, de retoursticker er op te plakken en je kunt het pakket langs brengen bij een DHL parcel punt (https://www.dhlparcel.nl).
Heb je geen sticker ontvangen bij je bestelling? Neem dan contact op met onze klantenservice via webstore@essenzahome.nl of +31 (0)343 44 21 44.

Op eigen kosten retourneren

Bij verzending van de retour vanuit een ander land dan Nederland of bij het niet gebruiken van de retoursticker, komen de retourkosten voor eigen rekening. Desondanks dient wel het retourformulier gebruikt te worden. We willen hierbij adviseren om het pakket retour te sturen met een track- & tracenummer, zodat je altijd kunt controleren waar het pakket zich bevindt.

Download Retourformulier (Nederlands)


Voorwaarden retourneren

  • Alleen bestellingen geplaatst via ESSENZAHOME.nl kunnen aan ons geretourneerd worden.
  • Bestellingen kunnen binnen 14 dagen na levering worden retour gestuurd.
  • Retourneren binnen Nederland is gratis bij gebruik van de retoursticker. Deze sticker vind je in de doos terug. De kosten voor een retour vanuit het buitenland zijn geheel voor rekening van de consument.
  • Stuur je de gehele bestelling retour, dan zullen ook de verzendkosten voor de heenzending worden vergoed.
  • Het artikel is verpakt in originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk).
  • Alle prijs- en informatie labels zitten nog bevestigd aan/op het artikel (indien redelijkerwijs mogelijk). 
  • De artikelen dienen in ongedragen en originele staat worden teruggestuurd (indien redelijkerwijs mogelijk). 
  • Bij het passen van het beachwear is het vanuit hygiënisch oogpunt en om je recht op retour en garantie te behouden, noodzakelijk dat je de verzegeling (hygiënestrip) in de kleding laat zitten tijdens het passen.

  • Zo snel mogelijk, uiterlijk 

    binnen 14 dagen na ontbinding krijg je het volledige aankoopbedrag van ons terug. Wij mogen 

    wachten met terugbetalen totdat wij de artikelen hebben ontvangen, of jij hebt aangetoond de 

    artikelen te hebben verstuurd.
  • Wil je een artikel ruilen? Stuur dan het ontvangen artikel retour en kun je het gewenste artikel online bestellen.
  • Het is niet mogelijk je bestelling retour te brengen of om te ruilen in onze winkels.

Als een artikel is gebruikt of beschadigd, dan kunnen wij kosten in rekening brengen voor de waardevermindering. Per e-mail word je op de hoogte gebracht van deze constatering en wij sturen de artikelen naar je terug.


Ruilen

  • Het te ruilen artikel dient retour gestuurd te worden volgens de retourprocedure. 
  • Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 

    dagen na ontbinding krijg je het volledige aankoopbedrag (mits dit het enige artikel is dat geretourneerd/geruild wordt), inclusief de gemaakte kosten voor 

    retourzending (mits het een zending binnen Nederland betreft) van ons terug. Wij mogen wachten 

    met terugbetalen totdat wij de artikelen hebben ontvangen, of jij hebt aangetoond de artikelen 

    te hebben verstuurd.

  • Voor het gewenste nieuwe artikel dient een nieuwe bestelling geplaatst te worden in de webstore.
  • Het is op dit moment (nog) niet mogelijk om artikelen in de ESSENZA HOME stores te ruilen.

Download Retourformulier (Nederlands)


Heb je een klacht?
 

Wat jammer dat je een klacht hebt over onze dienstverlening of artikelen. Wij lossen dit natuurlijk graag met je op. Je kunt hierover contact met ons opnemen via webstore@essenzahome.nl of +31 (0)343 44 21 44. Per e-mail ontvang je binnen 48 uur (op werkdagen) een inhoudelijke reactie op jouw klacht. 

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)


Retouradres
ESSENZA HOME
t.a.v. Afdeling Retouren
Opaalstraat 2 EB
7554 TS Hengelo
Nederland