Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen aan ons terug.
Hebben we hiermee je vraag alsnog niet kunnen beantwoorden? Dan kun je natuurlijk alsnog contact opnemen met onze klantenservice

BESTELLEN & BEZORGEN
Wat is jullie levertijd?
Wat zijn de verzendkosten?
Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Kan ik nog iets aan mijn bestelling wijzigen/annuleren?
Ik kan helaas een kleur of maat niet selecteren
Welke maat dekbedovertrek heb ik nodig?
Welke maat beachwear/homewear heb ik nodig?
Wat kan ik doen als een artikel uit mijn bestelling ontbreekt of beschadigd is?
Ik heb per ongeluk een dubbele order geplaatst, kan ik deze annuleren?
Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Help, ik heb geen orderbevestiging ontvangen

BETALEN
Welke betaalmogelijkheden bieden jullie?
Ik zou graag de BTW die ik betaald heb over mijn aankopen, terug willen krijgen. Kan dat?

RETOURNEREN & RUILEN
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Is het retourneren van mijn bestelling kosteloos?
Hoe ontvang ik het aankoopbedrag terug als ik een artikel retourneer?
Wanneer krijg ik de verzendkosten voor levering van mijn bestelling retour?
Waar kan ik het retourformulier vinden?
Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?

PRODUCTVRAGEN
Wat is de standaard kussensloop maat in Nederland?
Wat zijn de standaard dekbedovertrekmaten in Nederland?
Welke kwaliteit/materiaal past het beste bij mij?

KLANTENSERVICE
Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

WINKELS
Hebben jullie eigen winkels?
Waar vind ik een winkel bij mij in de buurt?

GARANTIE EN REPARATIE
Wat is de garantie op een artikel?
Ik heb een klacht over een artikel die ik in een andere webshop/winkel gekocht


BESTELLEN & BEZORGEN
Wat is jullie levertijd?
Bestellingen worden binnen 24 uur (op werkdagen) door ons verzonden.
Let op: Op dinsdag 31 oktober en woensdag 1 november is ons magazijn gesloten. Hierdoor worden alle bestellingen geplaatst na 30 oktober 12.00 uur vanaf donderdag 2 november pas weer in behandeling genomen.

Wat zijn de verzendkosten?
Bij een besteding vanaf 75 euro (exclusief verzendkosten) wordt je bestelling gratis door ons bezorgd binnen Nederland en België! Heeft je bestelling een lagere waarde dan 75 euro, dan betaal je een bijdrage van 4,95 euro. Je kunt je bestelling ook laten bezorgen en afhalen in één van onze winkels. Dit is altijd kosteloos, ongeacht de bestelwaarde.

Je bestelling buiten Nederland of België laten afleveren? Dat is mogelijk! Bekijk dan hier de verzendkosten voor het desbetreffende land.

Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
Er zijn verschillende mogelijkheden om je bestelling te laten bezorgen. Het is mogelijk om je bestelling zowel thuis als bij een bedrijf te laten bezorgen of je kunt het afhalen bij één van onze winkels (click & collect).

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij bieden je bestelling binnen 24 uur (op werkdagen) aan bij DHL en zij zijn de transporteur die je bestelling bezorgd.
Ben je niet thuis op het moment dat de pakketbezorger bij jou aan de deur staat? Geen probleem. Binnen Nederland zal de volgende werkdag de bezorger nogmaals het pakket aanbieden. Na 4 pogingen (in totaal) zal het pakket retour worden gestuurd naar ESSENZA HOME.
In België zal de bezorger het pakket twee keer aanbieden. Mocht je onverhoopt niet aanwezig zijn om het pakket ontvangst te nemen, zal het worden gestuurd naar het dichtstbijzijnde depot. Daar kan je de bestelling binnen 7 werkdagen afhalen. Mocht het na 7 werkdagen niet zijn afgehaald, zal het retour worden gestuurd naar ESSENZA HOME.

Kan ik nog iets aan mijn bestelling wijzigen/annuleren?
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling na plaatsing nog te wijzigen/annuleren. Ons systeem is namelijk volledig geautomatiseerd, waardoor je bestelling zo spoedig mogelijk afgehandeld wordt. Dit heeft als voordeel dat je bestelling zo snel mogelijk bij je in huis is.
Toch een urgente fout in je bestelling? Neem dan direct na plaatsing van je bestelling telefonisch contact met ons op. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 9:00-17:00 uur via +31 (0)343 44 21 44. We zullen dan de mogelijkheden met je bekijken.

Ik kan helaas een kleur of maat niet selecteren
Wanneer een bepaalde kleur of afmeting niet te selecteren is, dan is deze momenteel niet meer bij ons op voorraad. Wij zullen er zo spoedig mogelijk voor zorgen dat deze kleur of afmeting weer voorradig zal zijn, mits deze nog bij ons binnen zal komen. Ben je op zoek naar een artikel in bepaalde kleur of maat en wil je weten of deze nog bij ons binnenkomt? Je kunt hiervoor altijd contact met ons opnemen van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur telefonisch via +31 (0)343 - 44 21 44, de live chat, whats app via +31 (0)6-12901483 of webstore@essenzahome.nl. Wij beantwoorden je bericht binnen 4 uur tijdens onze openingstijden.

Welke maat dekbedovertrek heb ik nodig?
Er zijn in Nederland/België standaard dekbedovertrekmaten, namelijk de maat 140 x 200/220 cm (1-persoons), 200 x 200/220 cm (2-persoons), 240 x 200/220 cm (lits-jumeaux) en 260 x 200/220 cm (lits-jumeaux +). Voor de allerkleinsten onder ons hebben wij sinds kort ook de junior maat 120 x 150 cm beschikbaar. Is het voor jou nog onduidelijk welke maat je hebt? Ontdek het dan hier met onze maathulp.

Welke maat beachwear/homewear heb ik nodig?
Binnen het beach- en homewear wordt gewerkt met de maatvoering XS t/m XXL. De maten van deze collecties vallen normaal voor de Europese vrouw. Op zoek naar de juiste maat? Bij iedere badjas, homewear en beachwear artikel is een maattabel toegevoegd, zodat je precies kunt zien welke maat bij jou past. 

Wat kan ik doen als een artikel uit mijn bestelling ontbreekt of beschadigd is?
Wij zouden het heel vervelend vinden wanneer een artikel ontbreekt of beschadigd is. Mocht dit het geval zijn, neem dan direct contact op met onze klantenservice via webstore@essenzahome.nl of +31 (0)343 44 21 44. Zij kunnen je verder helpen en een passende oplossing bieden.

Ik heb per ongeluk een dubbele order geplaatst, kan ik deze annuleren?
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling na plaatsing nog te wijzigen/annuleren. Ons systeem is namelijk volledig geautomatiseerd, waardoor je bestelling zo spoedig mogelijk afgehandeld wordt. Dit heeft als voordeel dat je bestelling zo snel mogelijk bij je in huis is. Kom je er direct achter dat je de bestelling dubbel geplaatst hebt? Neem dan direct na plaatsing van je bestelling telefonisch contact met ons op. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 9:00-17:00 uur op het telefoonnummer +31 (0)343 44 21 44. We zullen dan de mogelijkheden met je bekijken.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
ESSENZA HOME is een internationale organisatie en daardoor is het mogelijk om je pakket wereldwijd te laten bezorgen. Tijdens het afrondingsproces van je bestelling krijg je de mogelijkheid om het land naar keuze te kiezen. Voor een aflevering in Duitsland hebben wij een eigen Duitse webshop, zie hier.

Van te voren weten wat de verzendkosten per land zijn? Bekijk hier het overzicht met alle verzendkosten in één overzicht.

Help, ik heb geen orderbevestiging ontvangen?
Normaal gesproken ontvang je onze orderbevestiging binnen enkele minuten in je inbox. Mocht dit niet het geval zijn, dan is de orderbevestiging mogelijk in je SPAM-box terecht gekomen. Wanneer dit het geval is, kun je ons e-mailadres toevoegen aan de lijst met veilige afzenders, waardoor je in het vervolg onze e-mails altijd zult ontvangen in je inbox.
De orderbevestiging ook niet terug kunnen vinden in zowel de inbox als SPAM-box? Neem dan contact met ons op via +31 (0)343 - 44 21 44, de live chat of webstore@essenzahome.nl.


BETALEN

Welke betaalmogelijkheden bieden jullie?
Je kunt bij ons vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen via iDeal, Creditcard, Paypal, Afterpay (achteraf betalen) en de VVV-(e)giftcard. Voor het gebruik van deze betaalmethoden worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Ik woon in het buitenland en zou graag de Nederlandse BTW die ik betaald heb over mijn aankopen, terug willen vragen. Kan dat?
Dit is mogelijk mits je buiten de EU woont. Je kunt ons hiervoor het bewijs sturen van de douane (stempel is verplicht!) in het land van bestemming, waarin wordt aangegeven dat de BTW uit het land van bestemming is betaald. Wij kunnen je de Nederlandse BTW dan aan je terugstorten.


RETOURNEREN & RUILEN

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Het is natuurlijk altijd mogelijk dat je bestelling niet aan je verwachtingen voldoet. De bestelling mag je binnen 14 dagen na ontvangst aan ESSENZA HOME retourneren.

Is het retourneren van mijn bestelling kosteloos?
Bij ontvangst van je bestelling ontvang je een retourformulier en daarbij een retoursticker bij levering binnen Nederland. Wanneer je gebruikt maakt van deze retoursticker, is retourneren gratis bij verzending vanuit Nederland. Je hoeft enkel het ingevulde retourformulier in de doos te stoppen, de retoursticker er op te plakken en je kunt het pakket langs brengen bij een DHL parcel punt (https://www.dhlparcel.nl).

Wanneer je je bestelling retourneert zonder de retoursticker of bij verzending vanuit het buitenland, dan komen de retourkosten voor eigen rekening.

Stuur je de gehele bestelling retour, dan worden ook de (eventuele) verzendkosten van de heenzending vergoed.

Hoe ontvang ik het aankoopbedrag terug als ik een artikel retourneer?
Bij het retouren van een artikel of je bestelling wordt het te crediteren bedrag teruggestort op de manier zoals de order betaald is. Dit houdt in:
• Heb je via iDeal je bestelling aan ons betaald: Dan wordt het totaal te ontvangen bedrag teruggestort op je bankrekeningnummer.
• Heb je via Creditcard betaald: Dan wordt het totaal te ontvangen bedrag positief teruggeboekt op je creditcard overzicht.
• Heb je via Paypal betaald: Dan wordt het totaal te ontvangen bedrag teruggestort op je Paypal account. Is je account gekoppeld aan je creditcard? Dan krijg je een melding van Paypal dat het zo spoedig mogelijk daar op wordt teruggestort.
• Heb je via Afterpay betaald: Dan wordt het totaal te ontvangen bedrag positief teruggeboekt op je Afterpay overzicht. Je ontvangt hierna een bericht van Afterpay met het (eventuele) bedrag dat je nog aan hen dient te voldoen.
• Heb je met de VVV-giftcard betaald: Dan wordt het totaal te ontvangen bedrag teruggestort op je bankrekeningnummer, nadat wij deze van je hebben ontvangen.
• Heb je met een kortingscode/cadeaubon betaald: Neem dan hierover contact over met onze klantenservice. Afhankelijk van het type bon kunnen de voorwaarden hiervan afwijken.

Wanneer krijg ik de verzendkosten voor levering van mijn bestelling retour?
Bij een besteding vanaf 75 euro (exclusief verzendkosten) wordt je bestelling gratis door ons bezorgd binnen Nederland en België. Mocht je bestelling een lagere bestelwaarde hebben dan 75 euro, dan betaal je een bijdrage van 4,95 euro. Wanneer je de gehele bestelling aan ons retour stuurt, dan worden de eventuele verzendkosten van 4,95 euro van de heenzending vergoed.

Waar kan ik het retourformulier vinden?
Bij iedere bestelling wordt het retourformulier automatisch toegevoegd. Kun je het retourformulier niet meer vinden? Geen zorgen! Je kunt het hier alsnog downloaden.

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?
Je kunt je bestelling aan ons retourneren zoals staat beschreven bij Hoe kan ik mijn bestelling retourneren? Je kunt het gewenste artikel zelf opnieuw bestellen via onze webshop en het wordt op werkdagen binnen 24 uur door ons verzonden, waardoor je het snel in huis hebt.


PRODUCTVRAGEN

Wat is de standaard kussensloop maat in Nederland?
In Nederland/België is de standaard kussenmaat 60x70 cm. De kussenslopen die bij de dekbedovertrekken zitten, passen om deze kussens.

Wat zijn de standaard dekbedovertrekmaten in Nederland?
De standaard dekbedovertrekmaten in Nederland/België zijn: 140 x 200/220 cm (1-persoons), 200 x 200/220 cm (2-persoons), 240 x 200/220 cm (lits-jumeaux) en 260 x 200/220 cm (lits-jumeaux +). Ook hebben wij sinds kort junior maten (120 x 150 cm) beschikbaar voor de kleinsten onder ons. Al deze maten worden verkocht in de webshop van ESSENZA HOME. Benieuwd welke maat jij nodig hebt? Ontdek het via onze maathulp.

Welke kwaliteit/materiaal past het beste bij mij?
Iedereen is anders, waardoor iedereen behoeften heeft aan andere kwaliteit. Ben jij benieuwd welke kwaliteit bij jou het beste past? Lees het hier:
- Katoen satijn
- Katoen renforcé
- Katoen perkal
- Katoen/linnen - Linnen


KLANTENSERVICE

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?
Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur. Je kunt contact met ons opnemen telefonisch via +31 (0)343 - 44 21 44, de live chat, whats app +31 (0)6-12901483 of webstore@essenzahome.nl. Wij beantwoorden je bericht binnen 4 uur tijdens onze openingstijden.


WINKELS

Hebben jullie eigen winkels?
ESSENZA HOME voert winkels onder de naam Burmann in Groningen, Eindhoven en Zoetermeer. In november zal ESSENZA HOME haar eigen outlet openen in Bataviastad.

Waar vind ik een winkel bij mij in de buurt?
Via onze shopfinder kun je zoeken naar een winkel bij jou in de buurt. Ga hier naar onze shopfinder.


GARANTIE

Wat is de garantie op een artikel?
Onze producten zijn met de grootste zorg ontwikkeld en geproduceerd. Mocht er onverhoopt toch een klacht op een artikel zijn, dan zullen wij je hiermee altijd verder helpen. De garantie op een artikel is één jaar. Heb je het artikel in een andere winkel/webshop gekocht? Lees dan hier wat je kunt doen.

Na ontvangst van je bestelling adviseren wij het artikel/de artikelen te controleren op fouten of onjuistheden voordat deze worden gebruikt/gewassen.

Garantie bepaling is niet van toepassing in de volgende gevallen:
• Schade door onjuist gebruik of onjuiste behandeling
• Slijtage na veelvuldig gebruik
• Vermoeden van misbruik van de garantie bepaling

Ik heb een klacht over een artikel die ik in een andere webshop/winkel gekocht
Het is helaas niet mogelijk om een klacht bij ons in te dienen over een artikel die niet in onze webshop is gekocht. Wij raden je aan contact op te nemen met de winkelier, waar je het product gekocht hebt, over je klacht. De winkelier kan de klacht dan verder met je afhandelen.