Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact op met onze klantenservice.

 


Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Zoek jouw favoriete artikelen uit en voeg de artikelen toe aan je winkelwagen. Ga naar de winkelwagen om de bestelling te plaatsen en volg de stappen in de winkelwagen. Dit zijn de stappen: maak (als je deze nog niet hebt) een account aan, vul je adresgegevens in, kies een verzendwijze, kies je betaalmethode, ga akkoord met de voorwaarden en voldoe de betaling. Je bestelling is geplaatst!

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Het is niet mogelijk om je bestelling na plaatsing nog te wijzigen of te annuleren. Ons systeem is namelijk volledig geautomatiseerd, waardoor je bestelling zo spoedig mogelijk wordt afgehandeld en bezorgd. Wel kun je de bestelling na ontvangst gratis retourneren.

Ontdek je een fout in je bestelling? Neem dan direct na plaatsing van je bestelling telefonisch contact met ons op. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 9:00-17:00 uur via +31 (0)30 30 41 555. Of stuur een Whatsapp naar +31 (0) 970 12494375. We helpen je dan graag verder.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Yes! ESSENZA verzendt pakketten naar veel landen binnen Europa! Wil je vanuit het buitenland bestellen? Dan verwijzen we je graag door naar onze internationale webshop. Have fun shopping!

Betaal ik verzendkosten?

Bij een besteding vanaf €49,95 (exclusief verzendkosten) wordt je bestelling gratis door ons bezorgd binnen Nederland en België! Is je bestelling onder de €49,95, dan betaal je een bijdrage van €4,95.

Ik kan een bepaalde kleur of maat niet selecteren.

Wanneer een bepaalde kleur of maat niet te selecteren is, dan is deze momenteel niet meer bij ons op voorraad. Wil je weten of het artikel nog binnenkomt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb per ongeluk een dubbele order geplaatst, kan ik deze annuleren?

Het is niet mogelijk om je bestelling na plaatsing nog te wijzigen of te annuleren. Ons systeem is namelijk volledig geautomatiseerd, waardoor je bestelling zo spoedig mogelijk wordt afgehandeld en bezorgd.

Kom je er direct achter dat je de bestelling per ongeluk dubbel geplaatst hebt? Neem dan direct na plaatsing van je bestelling telefonisch contact met ons op. Dit kan van maandag t/m vrijdag van 9:00-17:00 via +31 (0)30 30 41 555. Of stuur een Whatsapp naar: +31 (0) 970 12494375. We helpen je dan graag verder.

Help, ik heb geen orderbevestiging ontvangen!

Normaal gesproken ontvang je onze orderbevestiging binnen enkele minuten in je inbox. Niet ontvangen? Dan is de orderbevestiging mogelijk in je spam-box (ongewenste mail) terecht gekomen. Is dit inderdaad het geval, voeg ons e-mailadres dan toe aan de lijst met veilige afzenders, dan zul je in de toekomst onze e-mails altijd in je reguliere inbox ontvangen.

De orderbevestiging ook niet terug kunnen vinden in de spam-box (ongewenste mail)? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn cadeau door jullie laten inpakken?

Ja, dat kan zeker! Je kunt voor maar €1,50 per item gebruik maken van onze inpakservice en je cadeau(s) door ons op een stijlvolle manier laten inpakken. Kies in het winkelmandje als extra optie voor de elegante cadeauverpakking! Easy does it.


Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt bij ons altijd veilig en vertrouwd betalen via de volgende betaalmethoden:

  • Klarna betaal nu: Je betaalt direct via een veilige online bankoverschrijving. Klarna herkent de je na je eerste betaling met deze optie.
  • Klarna gespreid betalen: Je betaalt in 3 makkelijke rentevrije termijnen.
  • PayPal: Betaal gemakkelijk en snel met je beveiligde PayPal account, waar en wanneer je maar wilt.
  • Creditcard: We accepteren MasterCard, Visa en American Express. Het bedrag wordt gereserveerd en pas afgeschreven nadat je bestelling is verzonden.
  • Klarna (achteraf betalen): Veilig en eenvoudig achteraf betalen binnen 30 dagen. Regel alles gemakkelijk en snel via de Klarna app.
  • Bancontact: Je betaalt direct via een veilige bankoverschrijving.
  • VVV Cadeaukaart: Je kunt maximaal €50,- met een VVV Cadeaukaart betalen. Ligt jouw te betalen bedrag hoger? Dan kun je het resterende bedrag met iDeal voldoen. Betaal door je naam, het kaartnummer en de krascode van je VVV Cadeaukaart door te geven. LET OP: Houd de VVV Cadeaukaart in je bezit voor het geval je items wil retourneren. Dit geld wordt dan namelijk teruggestort op dezelfde kaart.
  • ESSENZA HOME Giftcard: Heb je een ESSENZA HOME Giftcard cadeau gekregen (nice!) en wil je met de kaart betalen? Kies deze optie dan als betaalmethode tijdens het bestelproces en doorloop de stappen! LET OP: Houd de ESSENZA HOME Giftcard in je bezit voor het geval je items wil retourneren. Dit geld wordt dan namelijk teruggestort op dezelfde kaart.
Welke betaalmethode je ook kiest, je betaalt altijd veilig. Bovendien brengt ESSENZA HOME voor geen van de bovenstaande betaalmethoden extra kosten in rekening.

Bestellen via mobiel of tablet? Accepteer dan altijd de cookies om de bestelling af te ronden.

Kan ik meerdere kortingscodes voor één bestelling gebruiken?

Nee, er is één kortingscode per bestelling inwisselbaar.

Let op: de ING waardebon is ook niet te combineren met een andere kortingscode.

Kan ik achteraf betalen?

Ja, je kunt bestellingen veilig en gemakkelijk achteraf betalen met Klarna. Na ontvangst van je bestelling heb je 30 dagen om je betaling aan Klarna te voldoen. Is je bestelling niet naar wens en stuur je deze retour? Dan kun je dit gemakkelijk aangeven via de Klarna app en wordt je betaling gepauzeerd totdat de retour is verwerkt. Klarna voert tijdens het bestelproces een check uit op jouw persoonsgegevens. Mocht jouw verzoek tot betaling door Klarna niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk nog steeds betalen via een andere betaalmethode. Heb je nog andere vragen over Klarna? Neem dan contact met ze op of ga naar de website van Klarna.

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

De getoonde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten. In de winkelwagen vind je een gespecificeerd overzicht terug.

Op de cataloguspagina’s in de webshop (zoals deze) worden de vanaf-prijzen getoond. Deze prijzen zijn gebaseerd op de kleinst beschikbare maat van het artikel. Bij dekbedovertrekken wordt doorgaans de prijs van een 1-persoons dekbedovertrek weergegeven.

Kan ik de betaalde BTW terugkrijgen?

Alleen wanneer je buiten de EU woont, kun je de betaalde BTW terugkrijgen. Stuur ons dan het bewijs van de douane (stempel is verplicht!) uit het land van bestemming, waarin wordt aangegeven dat de BTW in het land van bestemming is betaald. Wij kunnen de Nederlandse BTW dan naar je terugstorten.

Kan ik kortingscodes inwisselen bij aankoop van een ESSENZA HOME Giftcard?

Nee, je kunt geen kortingscodes inwisselen bij aankoop van een ESSENZA HOME Giftcard.


Levertijd & bezorgen

Wat is de levertijd?

Heb je op werkdagen vóór 23.59 uur besteld? Dan wordt je bestelling de volgende werkdag bezorgd. Bestellingen geplaatst op vrijdag, zullen maandag worden geleverd. Bestellingen geplaatst op zaterdag & zondag worden dinsdag geleverd. Let op: In België is de levertijd 2 werkdagen.

Let op: houd er rekening mee dat de verzending van de ESSENZA vloerkleden in de afmetingen 180 cm rond en 180 x 240 cm 1-2 werkdagen zal bedragen.

Betaal ik verzendkosten?

Bij een besteding vanaf €49,95 (exclusief verzendkosten) wordt je bestelling gratis door ons bezorgd binnen Nederland en België! Is je bestelling onder de €49,95, dan betaal je een bijdrage van €4,95.

Kan ik mijn pakket volgen?

Ja, dat kan. Zodra wij de bestelling bij DHL hebben aangeboden, ontvang je een e-mail met hierin een track & trace code. Zo kun je de status van bezorging volgen.

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Ben je niet thuis op het moment dat de pakketbezorger bij jou aan de deur staat? Dan wordt het pakket bij je buren of bij een DHL-locatie in de buurt afgeleverd. Er wordt een kaartje achtergelaten waar jij je pakket kunt ophalen.

Goed om te weten: je pakket wordt tijdelijk op een DHL-locatie bewaard. Daarna wordt het teruggestuurd naar ESSENZA HOME. Haal het dus zo snel mogelijk op.

Kan ik mijn bestelling ergens anders laten bezorgen?

Ja, je kunt een ander verzendadres opgeven dan je factuuradres. Zo kun je je bestelling bijvoorbeeld ook op je werk of bij iemand anders af laten leveren (handig voor cadeaus!). Kies je bijvoorbeeld voor afleveren op je werk? Houd er dan rekening mee dat DHL ook tijdslots in de avond heeft. Is er niemand aanwezig, geen paniek! Je bestelling wordt dan naar het dichtsbijzijnde DHL servicepoint gebracht, zodat je het op een voor jou geschikt moment kunt ophalen.

Leveren jullie ook in het buitenland?

Yes! ESSENZA verzendt pakketten naar veel landen binnen Europa! Wil je vanuit het buitenland bestellen? Dan verwijzen we je graag door naar onze internationale webshop. Have fun shopping!

Wat kan ik doen als een artikel uit mijn bestelling ontbreekt?

Wat vervelend dat er een artikel uit je bestelling ontbreekt. Neem contact op met onze klantenservice, dan zorgen we dat het ontbrekende artikel zo snel mogelijk wordt nagestuurd.


Retourneren & ruilen

Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

Je ontvangt twee formulieren bij je bestelling: de pakbon/retourformulier en een DHL formulier waarop retourneren staat uitgelegd. Op het pakbon/retourformulier kun je invullen wat je aan ons retourneert inclusief eventueel de reden. Dit formulier stop je bij je terug te sturen pakket. Het DHL formulier legt je stap voor stap uit hoe je je pakket kunt aanmelden voor retourneren. Door je retour op deze manier aan te melden, en de pakbon/retourformulier toe te voegen bij je pakket, wordt je retour het snelst verwerkt en ontvang je sneller je geld weer terug!

Ben je het DHL formulier kwijt? Ga dan hier direct naar DHL om jouw retour aan te melden: DHL retour aanmelden

Belangrijke informatie: Gratis retourneren kan enkel door je retour aan te melden zoals beschreven op het DHL formulier. Daarnaast dien je het pakket af te leveren bij een DHL service point en kun je het niet direct zelf meegeven aan een bezorger. Vergeet ook niet je afleverbewijs te bewaren totdat je bericht hebt gekregen dat je retour is verwerkt. Dit voorkomt problemen wanneer je pakket onverhoopt kwijt is geraakt.

Voor het gratis retourneren vragen wij jou om de volgende stappen te doorlopen:
  • Bij je bestelling ontvang je een pakbon/retourformulier en een DHL formulier met retourinstructies.
  • Vul de pakbon/retourformulier volledig in en voeg deze bij je retourartikelen in de doos.
  • Meld je retour aan bij DHL zoals staat uitgelegd op het DHL formulier. Tijdens het aanmelden van je retour kun je zelf de keuze maken of je een retourlabel wilt printen of dat je gemakkelijk met een QR code (alleen in NL) een label wilt laten printen bij het DHL servicepoint.
Het herroepingsrecht uitgelegd:

Besluit je na ontvangst van je bestelling dat je producten wil retourneren? Dan heb je de mogelijkheid om ons binnen 14 dagen hiervan op de hoogte te stellen. Nadat je ons hebt laten weten dat je producten wil retourneren, heb je nog eens 14 dagen de tijd om de producten daadwerkelijk terug te sturen. De producten dienen in een zo oorspronkelijke staat, onbeschadigd en niet gewassen aan ons geretourneerd te worden. Oftewel: In dezelfde staat als bij de levering. Let op: deze aanmelding van je retour is niet verplicht maar optioneel.

Hoe kan ik artikel(en) omruilen?

Je kunt de artikelen die je niet wilt houden aan ons retourneren. Hoe je dat doet, lees je bij 'Hoe stuur ik mijn bestelling retour?'. Vervolgens kun je de nieuwe artikelen zelf opnieuw bestellen in de webshop.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Wanneer je de retour aanmeldt zoals omschreven op het DHL formulier (geleverd bij je bestelling), is retourneren gratis. Vul ook het retourformulier volledig in en voeg deze bij je retourartikelen in de doos. Breng het pakket naar een DHL servicepoint. Uiteraard kan je de producten ook op eigen initiatief of via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor eigen rekening.

Heb je je pakket in België laten bezorgen en wil je het pakket weer vanuit België retourneren? Dan betaal je ook geen retourkosten bij aanmelding van je retour zoals hierboven beschreven.

Stuur je de gehele bestelling retour? Dan worden ook de (eventuele) verzendkosten van de heenzending vergoed en naar je teruggestort.

Hoe ontvang ik mijn aankoopbedrag terug na retourneren?

Bij het retourneren van een artikel of je hele bestelling wordt het bedrag teruggestort op de manier zoals de order betaald is. Dit houdt in:

  • via Ideal betaald: het bedrag wordt teruggestort op je bankrekening.
  • via Creditcard betaald: het bedrag wordt positief teruggeboekt op je creditcard overzicht.
  • via PayPal betaald: het bedrag wordt teruggestort op je PayPal account. Is je account gekoppeld aan je creditcard? Dan krijg je een melding van PayPal dat het zo spoedig mogelijk terug wordt gestort op je creditcard.
  • via Klarna betaald: het bedrag wordt positief teruggeboekt op je Klarna overzicht. Je ontvangt hierna een bericht van Klarna met het (eventuele) bedrag dat je nog aan hen dient te voldoen.
  • via VVV Cadeaukaart betaald: het bedrag wordt teruggestort op de VVV Cadeaukaart met welke je betaald hebt.
  • via kortingscode/cadeaubon betaald: neem contact op met onze klantenservice. Afhankelijk van het type bon kunnen de voorwaarden hiervan afwijken.
  • via ESSENZA HOME Giftcard betaald: het bedrag wordt teruggestort op de giftcard met welke je betaald hebt.
  • via ING Punten waardebon betaald: je ontvangt een nieuwe code om een nieuwe bestelling te plaatsen.

Krijg ik ook de verzendkosten terug na retourneren?

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, zo snel mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Wanneer je de gehele bestelling aan ons retour stuurt, dan worden de eventuele verzendkosten van 4,95 euro van de heenzending vergoed. Let op: dit is alleen het geval wanneer je een bestelling hebt gedaan van minder dan 49,95 euro. Daarboven is verzending namelijk altijd gratis.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Waar kan ik het retourformulier vinden?

Bij iedere bestelling wordt het retourformulier automatisch meegeleverd. Kun je het retourformulier niet meer vinden of zat het er niet bij? Geen zorgen! Je kunt het retourformulier hier downloaden.

Retouradres ESSENZA HOME:
ESSENZA HOME
Retouren
Rumpsterweg 2
3981AK Bunnik
Nederland
Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.


Garantie

Hoe lang heb ik garantie op een artikel?

Onze producten zijn met de grootste zorg ontwikkeld en geproduceerd. Op ieder product geldt de wettelijke garantie die inhoudt dat een product datgene moet doen of is wat jij als klant er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Daarnaast hanteren wij bij ESSENZA HOME een garantie van één jaar. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Mocht je binnen deze termijn een klacht over een artikel hebben, dan willen wij dit natuurlijk zo goed mogelijk voor je oplossen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

De garantiebepaling is niet van toepassing in de volgende gevallen:

  • Schade door onjuist gebruik of onjuiste behandeling
  • Slijtage na veelvuldig gebruik
  • Vermoeden van misbruik van garantiebepaling
Heb je een artikel van één van onze merken in een andere winkel of webshop gekocht? Lees dan hier wat je kunt doen.

Ik heb een beschadigd artikel geleverd gekregen. Wat moet ik doen?

Wat vervelend dat er een artikel beschadigd bij je is aangekomen. Neem contact op met onze klantenservice, dan lossen we het zo snel mogelijk voor je op.


Advies

Welke maat dekbedovertrek heb ik nodig?

Er zijn in Nederland en België standaard dekbedovertrekmaten, namelijk de maat 140 x 220 cm (1-persoons), 200 x 220 cm (2-persoons), 240 x 220 cm (lits-jumeaux) en 260 x 220 cm (lits-jumeaux XL). De kinderdekbedovertrekmaat voor een junior bed is 120 x 150 cm. Al deze maten worden verkocht in de webshop van ESSENZA HOME. Is het voor jou nog onduidelijk welke maat je hebt? Ontdek het dan hier met onze maathulp.

Welk materiaal beddengoed kan ik het beste kiezen?

Iedereen is anders, waardoor iedereen behoefte heeft aan een andere kwaliteit van dekbedovertrek. Ben jij benieuwd welk materiaal het beste bij jou past? Lees het hier.

Wat is de standaard kussensloopmaat in Nederland?

In Nederland en België is de standaard hoofdkussenmaat 60 x 70 cm. Onze kussenslopen (zowel de losse als die bij de dekbedovertrekken zitten) zijn 60 x 70 cm en passen precies om de hoofdkussens.

Welke maat homewear heb ik nodig?

Wij werken voor het homewear met de maatvoering XS t/m XXL. De maten van deze collecties vallen normaal voor de Europese vrouw. Op zoek naar de juiste maat? Bij iedere badjas en homewear artikel is een maattabel toegevoegd, zodat je precies kunt zien welke maat bij jou past.

Welk soort dekbed kan ik het beste kiezen?

Iedereen is anders, waardoor iedereen behoefte heeft aan een andere dikte of materiaal van dekbed. Ben jij benieuwd welk dekbed het beste bij jou past? Ontdek het op deze pagina!

Hoe kan ik mijn dekbed het beste onderhouden?

Een dekbed heeft weinig onderhoud nodig en gaat bij normaal gebruik gemiddeld zo’n 8 tot 10 jaar mee. We raden aan om het dekbed dagelijks zacht op te schudden en het regelmatig te luchten. Buiten luchten kan, maar liever niet in de volle zon of bij mist.

Bij normaal gebruik hoeft een dekbed slechts 1x in de 4 à 5 jaar gewassen te worden. Dat lijkt weinig, maar is echt voldoende. Een synthetisch dekbed of een dekbed van katoen kun je thuis in de wasmachine doen. Check wel even het waslabel en let er op dat het dekbed genoeg ruimte heeft in de trommel. Drogen kan meestal op lage temperatuur in de droogtrommel, maar check ook hierbij goed de instructies op het label. Tip: doe er een paar tennisballen erbij, zodat de vulling lekker opgeklopt wordt.

Voor alle donzen, wollen en zijden dekbedden raden wij aan om het chemisch te laten reinigen. Ook als je een lits-jumeaux dekbed of groter hebt, raden we aan het dekbed naar de wasserette of stomerij te brengen. Let op: er is altijd een klein risico op krimp of verlies van dikte wanneer je een dekbed wast of laat wassen.

Welk soort hoofdkussen kan ik het beste kiezen?

Welk kussen het beste bij je past, verschilt per persoon. Buikslapers hebben in het algemeen een laag en zacht kussen nodig. Zijslapers zijn gebaat bij een dikker en hoger kussen en voor rugslapers is een middelhoog en redelijk stevig hoofdkussen de beste keus. Wil je meer weten over de verschillende soorten kussens en welke het beste bij jou past? Ontdek het hier!

Hoe kan ik mijn hoofdkussen het beste onderhouden?

We raden aan je hoofdkussen voor de hygiëne zo’n 1x per 2 maanden te wassen. Een hoofdkussen van wol, dons of synthetisch materiaal kan in de wasmachine. Ook een schuimkussen kan in de wasmachine, maar check dan goed het waslabel. Doe niet meer dan 2 hoofdkussens tegelijkertijd in de wasmachine. Zet de wasmachine na de eerste beurst nog een keer op spoelen, zodat je zeker weet dat al het wasmiddel eruit is.

Droog de hoofdkussens na het wassen direct in de droogtrommel op de laagste stand of op het wolprogramma. Schuimkussens mogen niet in de droger. Tip: doe een paar tennisballen in de droger erbij, zodat de vulling lekker opgeklopt wordt.

Een kussen gaat zo’n 2 tot 5 jaar mee, afhankelijk van het materiaal en van hoeveel je transpireert. Tip: met een molton kussensloop houd je je hoofdkussen langer fris en schoon. De molton sloop neemt het transpiratievocht op en beschermt zo je hoofdkussen.

Welke maat vloerkleed moet ik kiezen?

Vloerkleden zijn de ultieme statement pieces in huis en zijn een must voor ieders interieur! We weten dat het vaak lastig is om een vloerkleed te kiezen. Want, welke maat kies je en waar leg je hem neer? Daarom hebben we handige tips voor je op een rijtje gezet, zodat je gemakkelijk een keuze kunt maken! Lees deze handige tips en ga aan de slag!


Winkels

Hebben jullie winkels?

ESSENZA HOME heeft 3 eigen winkels: een ESSENZA HOME Brandstore in Bunnik, een ESSENZA HOME Store in Bataviastad en een ESSENZA HOME Concepstore in Groningen. Kom snel een keer langs om onze kwaliteiten in het echt te ervaren! Op deze pagina lees je alles over de locatie en de openingstijden van onze winkels!

Waar vind ik een verkooppunt bij mij in de buurt?

Vind met behulp van onze storelocator jouw dichtstbijzijnde winkel.


Acties & winnen

Actievoorwaarden voor 10% korting bij inschrijving voor de ESSENZA HOME nieuwsbrief

  • Je ontvangt na inschrijving een e-mail met daarin de kortingscode die recht geeft op de 10% korting op je bestelling.
  • De kortingscode is eenmalig bruikbaar en geldig tot de laatste dag van de volgende maand.
  • De kortingscode kan worden ingevuld in de winkelwagen.
  • De korting kan niet met terugwerkende kracht op eerder geplaatste bestellingen worden toegepast.
  • De korting is niet inwisselbaar voor geld.
  • De korting is niet geldig i.c.m. andere kortingscodes.
  • Bij retour van de bestelling wordt de kortingscode niet vervangen of uitgekeerd in geld.
  • De korting is alleen geldig in de ESSENZA HOME webshop en niet in de fysieke winkels of bij partners.
  • Uitschrijven voor de nieuwsbrief is te allen tijde mogelijk onderaan iedere nieuwsbrief.


Reviews

Alles over onze productreviews

Wij vragen onze klanten of zij na aankoop van een product een review willen schrijven over hoe zij dit product ervaren. Zo delen klanten hun ervaringen met elkaar en helpt het nieuwe klanten bij hun overweging om een bepaald product aan te schaffen.

Hoe wij reviews verzamelen:

  • Klanten kunnen zelf de moeite nemen om een review te plaatsen op de productpagina van het product dat zij besteld hebben.
  • Staan klanten ingeschreven voor onze nieuwsbrief? Dan ontvangen zij na 14 dagen een mailing met de vraag of zij een review willen plaatsen.

Alles wat je moet weten over onze reviews:

  • Onze reviews zijn echt en worden door onze klanten geplaatst.
  • Wij tonen de hele review, ook wanneer deze (deels) negatief is.
  • Wij belonen onze klanten niet voor het plaatsen van een review.
  • Omdat wij zowel een Nederlandse als een Duitse webshop hebben, vertalen wij onze reviews. Dit betekent dat wanneer er een review geplaatst is in onze Nederlandse webshop, dat deze vertaald wordt naar het Duits en in onze Duitse webshop getoond wordt (en andersom).
  • Wanneer er een review geplaatst is over een product dat in meerdere kleuren en maten verkrijgbaar is, wordt deze getoond bij al deze kleur- en maatvarianten.
  • Negatieve reviews die niet over het product gaan worden niet getoond.
  • Negatieve reviews van klanten die het product niet gekocht hebben worden niet getoond.


Service & contact

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

Bel ons: +31 (0)30 30 41 555
Mail ons: webstore@essenzahome.nl (tijdens openingstijden proberen wij binnen 4 uur een inhoudelijke reactie te geven)
WhatsApp: +31 (0) 970 12494375
Live chat: Chat met een medewerker via de chat knop linksonder (alleen tijdens openingstijden klantenservice)
Stuur je liever een brief? Dat kan natuurlijk ook nog steeds. Dit is ons adres:
Essenza Home B.V.
Rumpsterweg 2
3981 AK Bunnik
Nederland
Kvk Nummer: 30058930
BTW Nummer: NL 803328266B01

Hoe kan ik een klacht indienen?

Onze producten zijn met de grootste zorg ontwikkeld en geproduceerd. Mocht je onverhoopt toch een klacht over een artikel of over onze dienstverlening hebben, dan proberen wij dit zo goed mogelijk voor je op te lossen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Tijdens openingstijden proberen wij binnen 4 uur te reageren. Uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht krijg je van ons een inhoudelijke reactie.

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht, dan kan je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Heb je een klacht over een artikel van één van onze merken dat je in een andere webshop/winkel hebt gekocht? Dan raden we je aan contact op te nemen met de winkel waar je het artikel gekocht hebt. De winkelier kan de klacht dan verder met je afhandelen.


Staat je vraag er niet tussen of heb je andere vragen of spontane feedback?


We zitten voor je klaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur.

Bel: +31 (0)30 30 41 555
Whatsapp: +31 (0) 970 12 49 43 75
Live chat: Chat met een medewerker via de chat knop linksonder (alleen tijdens openingstijden klantenservice)
Mail ons: webstore@essenzahome.nl

Copyright © 2022 ESSENZA HOME